WhatsApp us +31 (0)6 85 49 25 92WhatsApp us!

Remschijven VW VOLKSWAGEN CORRADO (53I)

Remschijven en remblokken werken nauw samen met elkaar binnen het remsysteem van uw auto. Het is belangrijk om de remschijven altijd als set van 2 te vervangen om remverschil te voorkomen. Belangrijk is ook de keuze van de remblokken omdat deze samenwerken met de remschijven doormiddel van wrijving van de beide onderdelen. Remschijven en remblokken zijn hierdoor aan slijtage onderhevig en dienen op tijd vervangen te worden.

Vul uw kenteken in om snel onderdelen voor uw auto te vinden

Uitvoering
Bouwjaar
KW
PK
Type auto

Geperforeerde remschijven

High carbon is een hoge kwaliteitslegering van BREMBO. Er wordt gewerkt met een maximale dikte vd remschijf als deze nieuw is en een minimale dikte. Het onafgewende gewicht van een voertuig moet zo laag mogelijk zijn. Hedendaagse voertuigen gaan veel langer mee dan twintig jaar geleden.

Bijpassende remblokken en remschijven voor uw VW VOLKSWAGEN CORRADO (53I)

Heeft u vragen over wat u moet bestellen voor uw VW VOLKSWAGEN, neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 0341 267 637. De meeste auto’s zijn uitgerust met geventileerde schijven. Over de remschijf zit een remklauw, deze zit gemonteerd op bv de veerpoot, hierin bevinden zich de remblokken die samen met de remschijf zorgen voor frictie, waardoor de auto tot stilstand komt. De motordelen worden eigenlijk niet nagekeken bij een keuring. Wij controleren altijd bij de auto dealer of de onderdelen passen op uw auto.

Trillende remschijven

De minimale dikte die bij de remschijven voor uw uw auto van toepassing zijn staan bij de product informatie op onze website. Carbon is een lichte materiaal wat vaker wordt verwerkt in de automobiel industrie. Als het wiel gedemonteerd is moet de remklauw los gemaakt worden en opgehangen worden aan de veerpoot met een ijzerdraad, zodat u de remslang die nog aan de remklauw zit niet beschadigd. Bij alle producten bevind zich een handige handleiding hoe u het product kunt vervangen bij uw auto. Nu kijkt men tegen de remschijf aan, even de nieuwe ervoor houden om de diameter te controleren, is dit juist dan ziet men de 4 of 5 gaten van de wielbouten en vaak nog een kleine schroef, dit is de centreerschroef, deze losmaken en dan kan de remschijf van de naaf getikt worden.