Vastzittende remklauw
Een automaat bak geeft bij meer dan 200000 kilometer vaak problemen. Maak de remklauw los van zijn steun, de 2 inbusbouten dienen los gedraaid te worden en als laatste de remleiding demonteren.Vaak is er ook schade aan de remblokken of remschijven als de remklauw vervangen moet worden dit moet goed gecontroleerd worden. Soms zijn er alleen bepaalde delen van de remklauw beschadigd, zoals bijvoorbeeld de rubbers. Losse onderdelen van een remtang zijn bijvoorbeeld de pistons. Achter remschijven betekend dus ook achterklauwen.
Remklauw reviseren
Een defecte remklauw heeft speling of blijft vast zitten. Gietijzer komt minder veel voor als component. De auto kan naar links of rechts trekken als de klauw vast gaat zitten. Een storing in de auto electronica geeft vaak niet verklaarbare problemen. Een noodstop kan alleen met een goed onderhouden remsysteem.
Remklauw revisiesets IVECO DAILY II Open laadbak/ Chassis 35-8
Elke IVECO DAILY II Open laadbak/ Chassis heeft een eigen VIN-nummer. Remvloeistof is meestal dot4. Een remtang kan met een stevige tang terug geduwd worden, het beste is dit te doen als de oude remblokken nog in de remklauw zitten, let op dat het afdichtrubber niet beschadigd dit kan lekkage veroorzaken. Fabrieks-rebuilt houdt in nieuw handremmechanisme, nieuwe pistons en nieuwe glijbussen. Met een klik op het artikelnummer kunt u de artikelspecificaties zien.