ABS-sensoren in het wiellager
Als u een ABS sensor gaat kopen moet u eerst kijken welke uitvoering van ABS sensoren u op uw auto heeft. Bij een keuring is veiligheid een hoofdpunt. De ABS gaat dan in werking en zorgt ervoor dat er pompend geremd wordt. Om een signaal op te kunnen vangen, is er een gever en een nemer nodig. De ABS-ring in het wiellager werkt samen met de ABS-sensor onder de auto.
Een defect ABS-sensor herkennen
Het is dus belangrijk om tijdens een onderhoudsbeurt de sensoren vrij van vuil te maken. Bij ons heeft u altijd het juiste advies voor uw SAAB 9-3 (YS3F, E79, D79, D75) 1.9 TTiD. Met een klik op het artikelnummer kunt u de artikelspecificaties vinden. Om een signaal op te kunnen vangen, is er een gever en een nemer nodig. De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest.
ABS-sensor op uw SAAB 9-3 (YS3F, E79, D79, D75) uitlezen
Elke SAAB heeft een eigen VIN-nummer. De sensor om uit te lezen is meestal een los onderdeel wat in de buurt van het wiel zit. Bij Abs sensoren gemonteerd in de wielnaaf moet men de complete naaf vervangen als de sensor defect is. De ABS-ring in een wiellager is eigenlijk ook een ABS-sensor.