100 dagen retouren
Veilig bestellen en betalen
Snelle levering
Vragen? Bel 0341 267 637
15.287 klanten geven 9.2 / 10
Webshop Keurmerk
brand: MERCEDES-BENZ
Gekozen auto:MERCEDES-BENZ KOMBI T-Model (S124) 300 T Turbo-D 4-matic 147PK
Bouwjaar 01-1989 - 06-1993

ABS sensoren MERCEDES-BENZ KOMBI T-Model (S124) 300 T Turbo-D 4-matic

Een ABS-sensor zorgt dat uw Abs systeem werkt, de sensoren geven de puls door aan de computer en deze zorgt ervoor dat het ABS-systeem in werking treedt. Een ABS-sensor is een elektronisch auto-onderdeel en kan snel defect raken daar het onder de auto met water en modder te maken krijgt. Vaak zitten de Abs sensoren tegenwoordig ook in de wielnaven ingebouwd wat kan betekenen dat als de ABS-sensor defect is u een complete wielnaaf moet vervangen.

ABS sensor kopen voor uw MERCEDES-BENZ KOMBI T-Model (S124) 300 T Turbo-D 4-matic

Om een signaal op te kunnen vangen, is er een gever en een nemer nodig. Er is een ABS-pomp gemonteerd in de auto, tussen het remsysteem. Als u een ABS sensor gaat kopen moet u eerst kijken welke uitvoering van ABS sensoren u op uw auto heeft. Bij een keuring is veiligheid een hoofdpunt.

ABS-sensoren in het wiellager

Bij Abs sensoren gemonteerd in de wielnaaf moet men de complete naaf vervangen als de sensor defect is. De signaal gever kan in een wiellager zitten of als bijvoorbeeld getande ring op de aandrijfas. Het is fijn en voordelig om het onderdeel online te bestellen. Wij verkopen onderdelen met kortingen tot 65%.

Vervuilde ABS sensoren op uw MERCEDES-BENZ KOMBI T-Model (S124)

De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest. Elke MERCEDES-BENZ heeft een eigen VIN-nummer. De gewichtsverdeling is ideaal bij 50% voor en 50% achter. Fabrieks-rebuilt houdt in nieuwe pistons en nieuwe glijbussen. Hierbij in de buurt wordt de ABS-sensor, als nemer, gemonteerd om het signaal door te geven, via de computer, naar de ABS-pomp.