WhatsApp us +31 (0)6 85 49 25 92WhatsApp us!
brand: MERCEDES-BENZ
Gekozen auto:
MERCEDES-BENZ E-KLASSE T-Model (S212) E 63 AMG 558PK
Bouwjaar 02-2011 - heden

ABS sensoren MERCEDES-BENZ E-KLASSE T-Model (S212) E 63 AMG

Een ABS-sensor zorgt dat uw Abs systeem werkt, de sensoren geven de puls door aan de computer en deze zorgt ervoor dat het ABS-systeem in werking treedt. Een ABS-sensor is een elektronisch auto-onderdeel en kan snel defect raken daar het onder de auto met water en modder te maken krijgt. Vaak zitten de Abs sensoren tegenwoordig ook in de wielnaven ingebouwd wat kan betekenen dat als de ABS-sensor defect is u een complete wielnaaf moet vervangen.

voorzijde
achterzijde

Vervuilde ABS sensoren op uw MERCEDES-BENZ E-KLASSE T-Model (S212) E 63 AMG

Het is dus belangrijk om tijdens een onderhoudsbeurt de sensoren vrij van vuil te maken. Het wegdek bepaald mede de slijtage aan uw auto-onderdelen. Het juiste onderhoud aan de auto zorgt voor probleemloos rijden. Er zijn meer dan 31.000 artikelen die wij aanbieden. Het is van belang dat er hoogwaardige onderdelen op uw MERCEDES-BENZ E-KLASSE T-Model (S212) komen.

ABS sensor kopen voor uw MERCEDES-BENZ

Een juist werkend ABS systeem op uw auto is essentieel voor de veiligheid en wordt daarom ook meegenomen in de apk keuring om ongelukken te voorkomen. Bij ons zijn de remklauwen voorzien van een CR203 coating, ook wel Chromium 3 genoemd. Deze nieuwe coating is niet belastend voor het milieu. Als de ABS-ring in een wielnaad is ingebouwd, herkent u dit aan de aansluitingen op de wielnaad. Bij een keuring is veiligheid een hoofdpunt. De ABS-ring in het wiellager werkt samen met de ABS-sensor onder de auto.

ABS-sensoren in het wiellager

Bij elke bestelling krijgt u van ons een gratis spuitbus remreiniger en een tube keramisch vet. Het is zaak om ook de ABS-ring goed schoon te maken met onze remreiniger. Een automaat bak geeft bij meer dan 200000 kilometer vaak problemen. ABS-sensoren zijn altijd passend voor uw auto. De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest.