WhatsApp ons +31 (0)6 49 09 28 74WhatsApp ons!
100 dagen retouren
Veilig bestellen en betalen
Snelle levering
Vragen? Bel 0341 267 637
15.287 klanten geven 9.2 / 10
Webshop Keurmerk
brand: MERCEDES-BENZ
Gekozen auto:MERCEDES-BENZ 100 Bus (631) D 75PK
Bouwjaar 12-1990 - 02-1996

ABS sensoren MERCEDES-BENZ 100 Bus (631) D

Een ABS-sensor zorgt dat uw Abs systeem werkt, de sensoren geven de puls door aan de computer en deze zorgt ervoor dat het ABS-systeem in werking treedt. Een ABS-sensor is een elektronisch auto-onderdeel en kan snel defect raken daar het onder de auto met water en modder te maken krijgt. Vaak zitten de Abs sensoren tegenwoordig ook in de wielnaven ingebouwd wat kan betekenen dat als de ABS-sensor defect is u een complete wielnaaf moet vervangen.

ABS-sensoren in het wiellager

Pas dan kunt u de juiste bestellen, het kan dan een losse ABS sensor zijn, een complete wielnaaf met ingebouwde ABS sensor of een wiellager met magnetische ABS ring. De ABS-ring in een wiellager is eigenlijk ook een ABS-sensor. De gewichtsverdeling is ideaal bij 50% achter en 50% voor. Als de losse abs sensor defect is kan deze makkelijk zonder al te veel kosten vervangen worden het wordt duurder als u de abs computer of regelunit moet vervangen dit zelfde geld voor de wielnaaf waar de abs sensor in zit, deze zijn ook iets prijziger.

ABS sensor kopen voor uw MERCEDES-BENZ 100 Bus (631) D

De ABS-sensoren zijn gemonteerd bij de wielen en ook elektrisch. De signaal gever kan in een wiellager zitten of als bijvoorbeeld getande ring op de aandrijfas. Wij hebben onderdelen voor alle automerken waaronder: HONDA RemschoenenLADA RemtrommelsRENAULT Remslangen. Een auto uit België heeft vele kilometers op slechte wegen gemaakt..

Vervuilde ABS sensoren op uw MERCEDES-BENZ 100 Bus (631)

Wij controleren altijd bij de MERCEDES-BENZ dealer of de onderdelen passen op uw auto. Omdat wij groots inkopen kunnen wij de prijzen zo laag houden op onze website. De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest. Een motorkap is nu ook al vaak van kunststof of aluminium.