ABS-sensoren in het wiellager
Dit veiligheidssysteem is verbonden met een computer en deze heeft gegevens nodig over de wielsnelheid welke gelezen wordt door de abs sensor. Bij ons zijn de remklauwen voorzien van een CR203 coating, ook wel Chromium 3 genoemd. Deze schone coating is niet belastend voor het milieu. De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest. Heeft u vragen over wat u moet bestellen voor uw CITROEN C4 Picasso II, neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 0341 267 637. Er is een ABS-pomp gemonteerd in de auto, tussen het remsysteem.
Een defect ABS-sensor herkennen
Wij controleren altijd bij de CITROEN dealer of de onderdelen passen op uw auto. Het vermogen van de nieuwe auto's neemt toe. De ABS-ring zit vaak gemonteerd op de aandrijfas de remschijf of de wielnaaf. De signaal gever kan in een wiellager zitten of als bijvoorbeeld getande ring op de aandrijfas.
ABS-sensor op uw auto uitlezen
Lucht en interieur filters worden bij een beurt vervangen. Een juist werkend ABS systeem op uw auto is essentieel voor de veiligheid en wordt daarom ook meegenomen in de apk keuring om ongelukken te voorkomen. Houdt u altijd rekening met zondagen en feestdagen. De ABS-ring in het wiellager werkt samen met de ABS-sensor onder de auto. Om een signaal op te kunnen vangen, is er een gever en een nemer nodig.